30 Jun 2025

ABSTRACT

El Professor d’Investigació ICREA Marc Güell participa en aquest diàleg organitzat per la Acadèmia Europaea – Barcelona Knowledge Hub.

La desextinció d’espècies ja no és només matèria de ciència-ficció. L’empresa Colossal Biosciences ha creat cries d’una espècie de llop gegant (dire wolf) extingida fa més de 10.000 anys, mitjançant tècniques d’edició genètica i ADN antic. Aquest fet obre preguntes profundes: són realment l’espècie extingida o híbrids moderns? Quin sentit té reviure espècies desaparegudes mentre en perdem centenars cada any?

Quins riscos i possibilitats socials, econòmiques i ecològiques comporta? En aquesta Àgora es parlarà de genètica, biologia evolutiva, filosofia de la ciència i ecologia per explorar els límits de la vida, el poder de la biotecnologia i la fascinació
humana pel retorn del passat.



30 de juny, de 18:30 a 20:00

Biblioteca de la Sagrada Familia-Josep M. Ainaud de Lasarte (C/ Provença 480, Barcelona)

Entrada lliure amb inscripció prèvia a: https://projectes.fundaciorecerca.cat/agora_25

WHERE

Biblioteca de la Sagrada Familia-Josep M. Ainaud de Lasarte - (C/ Provença 480, Barcelona)

UPCOMING ACTIVITY

05 May 2026

Conference ‘Breaking Barriers in Global Health: The Lancet’ with Fernando Simón

Paraninf, Faculty of Medicine of the Universitat de Barcelona, Casanova 143, 08036 Barcelona

View event
28 Apr 2026

Investiture ceremony of Helga Nowotny and Maria Leptin as honorary doctors from the UPF

Paraninf, UPF Ciutadella campus (Ramon Trias Fargas, 25-27, Barcelona)

View event